DSCN8946La sessió va ser presentada pel Juanjo Gimenez, productor i director de cinema i membre del grup FF cinema. En la introducció va explicar la tècnica de la nit americana –day for night en anglès- que dona nom a la pel·lícula. Es una tècnica de filmació per la qual, mitjançant uns filtres especials adjuntats a l’objectiu de la càmera, s’aconsegueix crear un efecte de nit malgrat que l’escena sigui en realitat rodada durant el dia i amb llum natural.  S’utilitza en una de les escenes del film rodat per el director Ferrand (Truffaut) en la trama de cinema dins del cinema que és La Nit Americana. És també la metàfora de l’art de crear veritat a partir de fets falsos que constitueix l’essència del cinema. Va explicar també les detalls de l’enfrontament entre Truffaut i Godard, els dos directors més representatius de la Nouvelle Vague quan aquest últim va criticar durament el film.

En el col·loqui es van comentar alguns aspectes de les tècniques de rodatge que apareixen en la pel·lícula, com la de la gravació del so en directe, que era habitual a França en els anys 70 del passat segle però no a Itàlia o Espanya. També es va parlar de les nombroses al·lusions al cinema de Hollywood i a la vida de Truffaut que se succeeixen al llarg del film com l’escena en la que Ferrand somia amb un nen petit que agafa d’un aparador les fotos de Citizen Kane.