DSCN0337

La sessió va ser presentada per Sevilen Toprak, investigadora en comunicació que fa classes a la Universitat d’Estambul. Va fer una introducció al cinema de Nuri Bilge Ceylan explicant, entre altres coses, que és un gran professional de la fotografia, el que fa que tingui molta cura de les imatges i que sovint les modifiqui en la postproducció. També va dir que en els seus film anteriors a Üç Maymun mai va utilitzar actors professionals. Sobre el so va comentar que normalment utilitza un volum molt alt pels sons ambientals, els quals de vegades arriben a molestar. En el cas de Üç Maymun no hi ha cap banda sonora musical. Els sons ambientals i les imatges de vídeo digital editades contribueixen a donar una gran intensitat narrativa a un film amb molt poc diàleg.

En el col·loqui Sevilen va subratllar la importància del tema dels exàmens d’accés a la Universitat, mencionats a la pel·lícula en les converses entre Eyüp i el seu fill Ismail, els quals són objecte de disputa política actualment a Turquia i estan presents en els mitjans internacionals. També va parlar del tema de la violència de gènere, molt present en la societat turca. Va dir que si el guió del film hagés estat una història real, la mare, Hacer, hagués estat assassinada. El fet que Nuri Bilge Ceylan mostri una altra opció, unit al final inesperat en el que Eyüp tracta de salvar la seva família buscant algú que carregui amb la mort de Servet, introdueixen elements de reflexió pels espectadors turcs.