El cicle de Cinema negre de la Mediterrània va ser presentat per Paco Camarasa, llibreter de la llibreria Negra y Criminal. Va explicar que l’origen del terme noir aplicat a la novel·la és la col·lecció de l’editorial Gallimard denominada Série Noire que es va iniciar en els anys 40, després de la segona guerra mundial. Més tard, el crític Nino Frank, es va referir als films americans basats en novel·les hard-boiled que es van estrenar a França just després de la guerra com films noirs. També va subratllar alguns dels aspectes característics del cinema negre com és el fet de mostrar les vides i conflictes de gent de la classe treballadora a diferència del relat policíacs anteriors com els de Agatha Christie que només parlaven de gent benestant. Són pel·lícules crítiques amb l’ordre social imperant.
En el debat sobre la pel·lícula Le samouraï es va comentar el fet de què la càmera segueix al personatge principal, Jeff Costello, en tDSCN0219ots els seus desplaçaments sense talls, en escenes llargues en les quals el temps cinematogràfic coincideix quasi totalment amb el temps real. Un altre aspecte del film del qual es va parlar van ser els tons grisos i blavosos predominants que contribueixen a l’ambientació típica del noir així com la magistral realització que arriba a fer oblidar les ambigüitats del guió que poden semblar premeditades

LA PROPERA SESSIÓ TINDRÀ LLOC EL 18 D’OCTUBRE I ES PROJECTARÀ A TIRO LIMPIO (1963) DE FRANCISCO PEREZ-DOLZ DINS DEL CICLE ACTUAL DE CINEMA NEGRE DE LA MEDITERRÀNIA